Protokol ELF ANAC o rozboru oleje
ANAC kód: TAAA 0774 Číslo zkoušky: 419076
Vozidlo: AVIA A 312 TL Motor: AVIA D 407.02
Datum: 4.5.2000
CHIRONAX Transport , SPZ: AV-00-83
Kurta Konráda 6 190 00 PRAHA 9
Datum odběru |
21.8.1998 |
19.5.1999 | 16.8.1999 | 7.10.1999 | 23.12.1999 |
19.4.2000 |
Stav tachometru |
278 000 |
344 375 |
361 490 |
375 680 |
392 680 |
423 500 |
Najeto na olej |
15 000 |
15 200 |
17 115 |
15 000 |
15 000 |
15 000 |
Železo | PPMC | 43,9 | 40,7 | 93,9 | 39,4 | 69,4 | 58,1 | ||||||
Olovo | PPMC | 8,3 | 11,2 | 24,5 | 8,5 | 10,4 | 7,4 | ||||||
Měď | PPMC | 7,6 | 36,7 | 34,7 | 10,3 | 18,6 | 14,9 | ||||||
Cín | PPMC | 1,7 | 2,1 | 2,9 | 2,6 | 2,1 | 2,1 | ||||||
Chrom | PPMC | 0,9 | 1,3 | 1,9 | 0,8 | 1,5 | 0,8 | ||||||
Hliník | PPMC | 3,9 | 4,9 | 8,6 | 7,1 | 9,9 | 5,8 | ||||||
Nikl | PPMC | 0,4 | 0,4 | 0,3 | 0,3 | 0,3 | 0,4 | ||||||
Křemík cizí | PPMC | 13,2 | 10,6 | 19,3 | 16,7 | 34,3 | 11,0 | ||||||
Saze | A.S. | 9 | 8 | 120 | 6 | 4 | 9 | ||||||
Voda | % | OK | OK | OK | OK | OK | <0,07 | ||||||
Palivo | % | OK | OK | OK | OK | OK | OK | ||||||
Dispergence | OK | OK | OK | OK | OK | OK | |||||||
G.W.C. | 1,09 | 2,35 | 3,04 | 1,20 | 1,78 | 1,30 |
Datum odběru: 19.4.2000 SPZ: AV-00-83 Olej: Elf Performance trophy 15W40
STAV MOTORU: DOBRÝ, odpovídající vývoj opotřebení motoru, stabilizace nečistot v oleji. Trvá pozitivní působení Bishop´s Original rec: 906 GDC a rec. 696 nasazených 16.8.1999.
Datum odběru: 21.8.1998 SPZ AV-00-83
STAV MOTORU: DOBRÝ, odpovídající vývoj opotřebení
Datum odběru: 19.5.1999 SPZ AV-00-83
STAV MOTORU: Zjištěn zvýšený výskyt mědi v oleji, prozatím s negativním účinkem na celkové opotřebení motoru.
DOPORUČENÍ: V případě možnosti odběru vzorku oleje za účelem sledování vývoje motoru – příští ANAC kontrola oleje po 10 000 km.
Datum odběru: 16.8.1999 SPZ AV-00-83
STAV MOTORU: Zjištěno zvýšené opotřebení motoru , zvýšené množství sazí v oleji. Přítomnost aditiv z nemrznoucí chladící kapaliny v oleji
DOPORUČENÍ: Kontrola resp. Seřízení vstřikovacího ústrojí, příští doporučený výměnný interval motorového oleje za účelem využití 100% samočistících schopností oleje do 10 000 km, doporučeno použití čistící přísady do paliva(čistota pístové skupiny a vstřikovacího systému), sledování stavu chladící kapaliny v motoru.
Sledování motoru – ANAC analýza do 10 000 km.
Datum odběru: 7.10.1999 SPZ AV-00-83
STAV MOTORU: VELMI DOBRÝ, minimální vývoj opotřebení. Velmi pozitivně se projevilo nasazení přípravků Bishop´s Original jak z hlediska opotřebení tak z hlediska pročištění spalovacího prostoru. Snížení opotřebení cca o 1/3, v podstatě úplná dekarbonizace. Tento stav bude mít vliv na výkon motoru, spotřebu paliva a na velmi nízkou hodnotu emisí.
Opis protokolu ELF ANAC, získaný u firmy CHIRONAX Transport, Kurta Konráda 6, Praha 9
ANAC kód: TAAA 1035 Číslo zkoušky: 235558
Vozidlo: FORD FIESTA Motor: FORD HCS EFi 44 kW
Datum odběru | 2.6.98 | 28.7.98 | 4.10.98 | 8.12.98 | 27.2.99 | 27.4.99 | 18.7.99 |
Stav tachometru | 62000 | 708 00 | 80095 | 88000 | 97100 | 105000 | 114000 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Najeto na olej | 10000 | 8800 | 9295 | 8000 | 9100 | 7900 | 9000 |
Železo | PPMC | 123,0 | 61,1 | 61,1 | 61,9 | 86,6 | 77,7 | 63,5 | |||||||
Olovo | PPMC | - | - | - | - | - | - | - | |||||||
Měď | PPMC | 5,8 | 6,5 | 8,1 | 5,1 | 3,6 | 6,9 | 6,2 | |||||||
Cín | PPMC | 6,7 | 6,1 | 4,6 | 3,9 | 3,0 | 3,7 | 3,8 | |||||||
Chrom | PPMC | 1,5 | 1,4 | 1,2 | 1,2 | 1,4 | 1,2 | 1,3 | |||||||
Hliník | PPMC | 9,6 | 9,4 | 7,5 | 8,5 | 8,1 | 7,7 | 8,5 | |||||||
Nikl | PPMC | 2,2 | 1,6 | 1,6 | 1,5 | 1,8 | 1,4 | 1,4 | |||||||
Křemík cizí | PPMC | 20,8 | 95,2 | 31,8 | 32,1 | 15,9 | 14,4 | 15,9 | |||||||
Saze | A.S. | - | - | <0.07 | - | - | - | - | |||||||
Voda | % | OK | OK | OK | OK | OK | OK | OK | |||||||
Palivo | % | OK | OK | OK | OK | OK | OK | OK | |||||||
Dispergence | OK | OK | OK | OK | OK | OK | OK | ||||||||
G.W.C. | 1,41 | 1,07 | 1,06 | 1,02 | 1,13 | 1,06 | 1,14 |
NARIMEX Autoservis SPZ: AY 14-59
Kováků 5, 150 00 PRAHA 5
OLEJ: Elf SPORTI TXI 15W40
Pozn.:
Datum odběru: 2.6.1998
STAV MOTORU: Zjištěn zvýšený výskyt železa v oleji z důvodu zvýšeného obsahu křemene s negativním účinkem na celkové opotřebení motoru.
OPATŘENÍ: Kontrola stavu sací soustavy a sacího filtru
Datum odběru: 28.7.1998
STAV MOTORU: DOBRÝ, odpovídající vývoj opotřebení motoru, přetrvává nepříznivý vývoj v množství křemene v oleji. Nutná kontrola sacího potrubí.
DOPORUČENÍ: V případě možnosti odběru vzorkem za účelem sledování vývoje motoru –příští ANAC kontrola oleje po 10000 km
Datum odběru: 27.2.1999
STAV MOTORU: DOBRÝ, stabilizace nečistot v motorovém prostoru
DOPORUČENÍ: Příští doporučená výměna motorového oleje u tohoto motoru se zachováním 100% samočistících schopností oleje do 9000 km.
Poznámka firmy B ORIGINAL s.r.o.
Přípravky Bishop´s Original receptury 460-G KIT byly u daného motoru aplikovány v 62000, 72025 a 97100 km vzhledem k nepříznivému vývoji v množství křemenného prachu.( V běžném motorovém oleji při nárůstu množství křemene 2x stoupá opotřebení železa min 4x). Výrazně se projevily účinky přípravků Bishop´s Original na snížení opotřebení klikové soustavy! Protokoly ELF ANAC byly získány od firem, které uvedený systém využívají ke kontrole stavu motorů a jsou odběrateli olejů ELF. Výrobky Bishop´s Original použily k ošetření svého vozového parku a uvedené výsledky prokázaly kladné účinky přípravku na celkové opotřebení a životnost motorů.
Chtěli bychom tímto uvedeným firmám poděkovat za zpřístupnění uvedených protokolů.
Opis protokolu ELF ANAC získaný u firmy NARIMEX Autoservis, Kováků 5, Praha 5