E.R.A (Anglie)
ENGINEERING RESEARCH @ APPLICATION Ltd.
E.R.A. (U.K.)
Technický výzkum a aplikace
E.R.A. ( Anglie)
Zpráva o provedených testech na spotřebu paliva a změnu výkonových parametrů po aplikaci přísad Bishop´s Original.
(testy prováděny pod soukromou značkou).
Popis :
E.R.A přistoupila ryze na komerční bázi k provedení série testů pro firmu Bishop´s Original. Ta uvedla, že vyvinula „ modifikátor tření“, který dokáže snížit třecí ztráty a tím snížit spotřebu paliva a zvýšit výkon motoru.
Testy byly provedeny formou dvou aplikovaných měření. Výsledky jsou shrnuty v samostatném oddílu této zprávy. Firma Bishop´s Original převzala odpovědnost za vozidlo mimo prostory E.R.A., což bylo důležité při stanovení základních parametrů motoru a porovnání s výrobními parametry.
První série testů byla provedena 16.dubna 1986. Před zahájením zkoušek bylo vozidlo celkově prohlédnuto a bylo zjištěno, že odpovídá parametrům udaným výrobcem. Byla provedena kontrola olejové náplně, nebylo však přistoupeno k její kompletní výměně. Dále byl vydán pokyn k tomu, aby zástupci Bishop´s Original aplikovali přísady do motoru, převodovky a diferenciálu a následná série zkoušek bude provedena po ujetí cca 1 000 mil ( 1 600 km ). Při ní bude provedeno zhodnocení motoru provozovaného přibližně identických podmínkách.
Výsledky
Při konstantní rychlosti 90 km/hod. měřené pomocí válcového dynamometru byla zjištěna úspora paliva o 5,15% nebo vyšší projezd o 2,29 mil/gal ( 0,95 km/l ) při porovnání výsledků testů č. 1 a 2. Tento rozdíl je vyšší než by mohla být případná chyba z měření a znamená významnou úsporu.
Při konstantní rychlosti 120 km/hod. měřené pomocí válcového dynamometru byla zjištěna úspora paliva o 11,32% nebo vyšší projezd o 4,28 mil/gal ( 1,77 km/l ) při porovnání výsledků testů č. 1 a 2. Spotřeba při „ městském provozu “ dle kritérií EU vykazuje nižší hodnoty o 7%, což znamená významný přínos.
Výkon na hnací nápravě byl měřen při testu č. 1 a 2 za stávajících podmínek. Významné změny v testu č. 2 se projevily v celém provozním rozsahu motoru.
Při doběhových testech bylo prokazatelně zjištěno, že při testu č. 2 za stejných podmínek jsou v hnacím agregátu mnohem nižší třecí odpory než při testu č. 1.
Během testu zkoušené vozidlo najelo 1 000 mil, tj. z 33 000 mil ( 54780 km ) do 34 000 mil ( 56440 km ).
Závěr
Podle našeho názoru snížení spotřeby paliva a zvýšení výkonu při porovnání testů č. 1 a 2 a po zahrnutí případné chyby z měřění představovalo významnou změnu.
Nejlepších výsledků bylo dosaženo nastaveném v E.R.A. na výrobcem stanovené základní parametry.
Rozdíl ve spotřebě paliva a výkonu při porovnání výsledků testů č. 1 a 2 lze připsat na vrub snížení tření v hnacím agregátu vlivem přísady Bishop´s Original.
Na základě získaných hodnot lze prohlásit, že došlo ke snížení třecích ztrát v motoru.
Jsme přesvědčeni, že rozdíl mezi oběma testy byl způsoben přidáním přísady Bishop´s Original. Prohlašujeme současně, že námi uvedené závěry jsou platné.
Závěrem: Veškeré testy spojené s měřením spotřeby paliva a výkonu byly provedeny v přísně laboratorně kontrolovaných podmínkách. Zjištění jiných údajů, spojených s účinky přísady ke snížení tření, nebyly požadovány.
Zprávu zpracoval: A.Braddon Schválil: J.Senior
Technický výzkum a aplikace s.r.o.
Zadavatel: Bishop´s Original
Výsledky testů provedených na vozidle Ford Capri 2,0 l
A. Spotřeba paliva |
Průměr test č.1 |
Průměr test č.2 |
Konstantní rychlost 90 km/hod |
44,48 mil/gal (18,8 km/l) |
46,44 mil/gal ( 19,63 km/l) |
Konstantní rychlost 120 km/hod |
37,82 mil/gal ( 15,99 km/l) |
42,10 mil/gal ( 17,8 km/l) |
Městský provoz dle kritérií EU |
23,70 mil/gal ( 10,02 km/l) |
25,36 mil/gal ( 10,72 km)l ) |
B. Výkonová křivka ( hnací náprava – 3. rychlostní stupeň)
Otáčky motoru |
Test č. 1 (kw) |
Test č. 2 (kw) |
1500 |
15,80 |
17,60 |
2000 |
21,00 |
24,60 |
2500 |
28,10 |
31,50 |
3000 |
32,20 |
38,30 |
3500 |
39,20 |
44,40 |
4000 |
44,90 |
49,80 |
4500 |
47,70 |
53,60 |
5000 |
49,40 |
53,60 |
5500 |
48,30 |
53,00 |
C: Doběhový čas ze 70 na 20 mil/hod při 4. rychlostním stupni ( pět měření pro každý test)
Test č. 1 ( sec) |
Test č. 2 ( sec) |
45,73 |
47,90 |
46,52 |
48,30 |
46,95 |
48,70 |
46,52 |
49,00 |
46,98 |
49,40 |
Průměrné hodnoty
46,54 | 48,66 |